Fortrydelse og returnering

Fortrydelse og returnering

Du har 14 dages fortrydelses- og ombytningsret

Hos Carerelief har du 14 dages fortrydelses- og ombytningsret, der udløber 14 dage fra den dato du har modtaget varen.   

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan sende en mail til info@carerelief.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Ved ombytning af en vare skal du lægge en ny ordre på webshoppen og returnere den vare du ikke ønsker at beholde. Når vi modtager pakken, returnerer vi pengene for dit køb.

Det er ikke muligt at fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Er varen prøvet udover og der er synlige brugsspor, betragtes den som brugt, og kan ikke returneres og beløbet kan ikke refunderes.

For at modtage beløbet for købet må du prøve varen derhjemme. Ikke tage den i brug. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Læs mere under afsnittet "Varens stand".

Vi refunderer betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger foretaget i forbindelse med købet i shoppen senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen fratrukket eventuelt køb af pakkelabel hos Carerelief.

Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Returnering

Skal du returnere en pakke til os kan du bestille og hente en returlabel og fortrydelsesformularen HER. Du indleverer pakken i en af de mange PostNord pakkeshops. Det koster 49 kr. at sende en pakke retur til Carerelief.

Du kan også vælge selv at returnere pakken med GLS eller Postnord med pakkesporing. Her skal du bruge vores standard fortrydelsesformular, som også findes nederst på siden. Formularen udfyldes og sendes til info@carerelief.dk, til behandling af din retursag.

Pakken sendes til:

Carerelief
Damgårdsvænget 2
4050 Skibby
e-mail: info@carerelief.dk
Telefonnummer: 2186 7070

OBS: Husk at påføre vores e-mail og telefonnummer, så vi får besked om at din pakke er afsendt og på vej.

Beløbet tilbageholdes indtil vi har modtaget varen, behandlet sagen og registreret modtagelse af pakken hos Carerelief.

Vi accepterer ikke returpakker som breve eller pakker uden sporing.

Udvidet returnering af julegave pakker

Carerelief.dk tilbyder udvidet returret til privatkunder i forbindelse med juleindkøb på ordrer købt i perioden 22. november - 19. december.

Betingelser for returnering af julepakker: Varen skal være i ubrudt emballage ved returnering og skal returneres til os senest den 14. januar 2025.

Varens stand ved returnering

Som kunde hæfter du kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen derhjemme, som i en fysisk butik, men ikke tage den i brug. 

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt, og kan ikke returneres og beløbet kan ikke refunderes. For at modtage beløbet for købet må du altså kun prøve varen. Ikke tage den i brug. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Forseglede varer, hvor plomberingen er brudt og som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, refunderes ikke.

For spørgsmål kan vi kontaktes på 2186 7070.  

Uafhentet pakke i pakkeshop

Ved manglende afhentning af pakke i pakkeshoppen modtages en påmindelse pr. sms og / eller mail om at pakken endnu kan afhentes i pakkeshoppen. Forbliver pakken uafhentet og sendes retur til Carerelief, hæfter du for de reelle fragtomkostninger, som Carerelief er pålagt i forbindelse med returnering. 

Opstår der problemer, kan du altid kontakte os på telefon: 2186 7070.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer. 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Varen kan blive repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Carerelief dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Ved reklamation benyttes vores reklamations-formular.

Ved reklamation medsendes: 1) Ordrebekræftelse, 2) Billeddokumentation 3) Udfyldt reklamationsformular til: info@carerelief.dk

Når vi har behandlet din reklamationssag, modtager du besked fra os hurtigst muligt. Ved returnering af varer til Carerelief er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, så den ikke beskadiges. 

Refusion ved reklamation

Hvis Carerelief vurderer, at der er tale om refusion i forbindelse med reklamation tilbageføres hele eller dele af ordrebeløbet på samme kort, som købet blev foretaget med.

Hvor lang tid tager det at behandle en refundering?

Clearhaus (betalingsindløser) oplyser, at en refundering typisk bliver behandlet inden for 3-10 dage fra den dato, hvor Carerelief tilbagebetaler beløbet. Det betyder, at der går mellem 3 til 10 dage til pengene er tilbageført på din bankkonto.  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb bedes du kontakte os på info@carerelief.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over støttebind skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr