✔️ Trustpilot: 5/5 ★★★★★ ✔️ Mobilepay ✔️ GRATIS fragt v/350,- 🚛 Levering: 1-2 hverdage

Fortrydelse og returnering

Fortrydelse og returnering

Fortrydelse og returnering

Hos Carerelief har vi 14 dages fortrydelses- og ombytningsret. Ombytningsretten og fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dato du har modtaget varen.   

Ved ombytning af vare skal du lægge en ny ordre på webshoppen, hvorefter vi refunderer pengene fra dit køb.

Det er ikke muligt at fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked.

Ved ombytning og fortrydelse benyttes vores standard fortrydelsesformular. Klik på linket Standard fortrydelsesformular. Udfyld formularen send den til info@carerelief.dk

Som kunde afholder du selv forsendelsesomkostninger i forbindelse med fortrydelse og ombytning af vare.   

Sådan returnerer du en pakke til Carerelief

Når du har givet os besked om, at du vil ombytte eller fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres i forbindelse med ombytning, returnering eller uafhentet pakke i pakkeshop og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Pakkelabel

Du kan købe en pakkelabel til ombytning/fortrydelse hos Carerelief til 40,00 DKK. Dette beløb fratrækkes, når vi har modtaget varen og refunderer dit køb. Send en mail til info@carerelief.dk med følgende oplysninger: 1) Dit ordrenummer, 2) navn og 3) e-mail.

Efterfølgende sender vi en fragtlabel til dig pr. mail, som du kan benytte i forbindelse med returnering af varen.

Du har også mulighed for selv at vælge PostNord eller GLS som transportør med pakke-sporing via sms og mail. Pakken skal sendes til nærmeste pakkeboks med følgende modtageradresse:

Carerelief
Damgårdsvænget 2
4050 Skibby
info@carerelief.dk
2186 7070

Som kunde bærer du risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, at Carerelief har modtaget varen retur. 

Varens stand ved returnering

Som kunde hæfter du kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som i en fysisk butik, men ikke tage den i brug. 

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt, og kan ikke returneres og beløbet kan ikke refunderes. For at modtage beløbet for købet må du altså kun prøve varen. Ikke tage den i brug. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Forseglede varer, hvor plomberingen er brudt og som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

For spørgsmål kan vi kontaktes på 2186 7070.  

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Varen kan blive repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Carerelief dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Ved reklamation benyttes vores reklamationsformular, som du kan hente her: reklamationsformular.  

Ved reklamation medsendes 1. ordrebekræftelse, 2. billeddokumentation og 3. beskrivelse af fejl / mangler til: info@carerelief.dk

Når vi har behandlet din reklamationssag, modtager du besked fra os hurtigst muligt. Ved returnering af varer til Carerelief er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, så den ikke beskadiges. 

Refusion ved reklamation

Hvis Carerelief vurderer, at der er tale om refusion i forbindelse med reklamation tilbageføres hele eller dele af ordrebeløbet på samme kort, som købet blev foretaget med.

Behandlingstid

Clearhaus (betalingsindløser) oplyser, at en refundering typisk bliver behandlet inden for 3-10 dage fra den dato, hvor Carerelief tilbagebetaler beløbet. Det betyder, at der går mellem 3 til 10 dage til pengene er på kundens bankkonto.  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb bedes du kontakte os på info@carerelief.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over støttebind skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr